What goes around comes around

Cand dispare ceva sau cineva drag, o parte din tine pleaca. Pentru totdeuna. E inevitabil. Un asemenea sentimen l-am trait in seara de vineri, 16 noiembrie. Stiu ca nimic nu imi va intoarce din drum pierderea. Si nici acea parte din mine care a plecat in aceeasi seara.

O sa ma intrebati despre ce e vorba? Mai are importanta? Odata plecat, e bun plecat. Si ramai orfan.Amputat. Am pierdut ceva de nu va mai reveni niciodata. Am pierdul Adevarul cu majuscula. In lumea asta plina de false lumini si de un kitsch uneori impecabil, a pierde ceva atat de profund precum pierderea mea pare desuet. Si ce? – mi s-ar spune. Lumea falsa in care traim va crea instantanei alt adevar. De data asta unul “cu minuscula”. Adevar? Probabil, pentru multi. Unul proaspat slefuit si de o stralucire falsa. Unul gazduit de false mariri de pe dealuri, unul cu artificii tricolore in care albastrul nu-si mai gaseste locul firesc. Sau unul plimbat pe taramuri europene la fel de decadente precum plimbaretul. In acest timp, am uitat cine a fost Smaranda Braescu, Lazar Sfera sau Stefanescu-Goanga. Ne inunda auzul si constiinta tot felul de cleitoni, muzaci sau balauri. Ne caciulim la walteri, sumudici, boci sau bultoci. Incercam sa tinem in viata un mort cu acte in regula.

Voi supravietui. In primul rand datorita tie si grijii cu care ma vei inconjura. Dar nici macar tu, din lumea esentelor pure, nu imi vei invia pierderea. Voi putea insa privi inainte cu mandrie si voi spune : “what goes around comes around”. Timberlake? Nu! O iubire in alb si negru.

Leave a Reply

