Despre caracter……Sau lipsa lui….

Atitudini…Diverse, ca doar nu suntem roboti. Intotdeauna am apreciat si salutat diversitatea. Nu cred ca exista ceva mai nefericit decat “unitatea de monolit”.

Cand vorbim insa despre opinii, vorbim si de caracter. De puterea de a le sustine (opiniile) cu argumente, de a nu le invalui in “stiu eu…” sau “banuiesc ….si asa e” sau “nu ma intereseaza argumentele tale…”.

Numaram prezente pe stadion, deplasari, numar de bannere vopsite. Numaram in stilul “eu contra voi”. Ca si cum, studentul X, sosit la Cluj de oriunde vreti voi, de la Tulcea pana la Satu Mare, atras, sedus (si niciodata abandonat) de IDEEA “U” va trebui sa taca vreo 10 ani, ca, nu-i asa, e “boboc”, “n-are atatea deplasari”, “n-a rabdat de foame prin gari”. Asadar, X, stai jos si taci. Ce conteaza ca studentul X, plecat acasa in vacante si apoi aiurea in lumea asta sa se realizeze , duce cu el un sambure incoltit care va da roade. Ce conteaza ca va spune tuturor, mandru, ca “el este Uist”.

Mai exista o categorie. Una nociva de-a dreptul. A celor care, inzestrati de un oarecare har al condeiului, cu o limba ascutita si multa ironie in exprimare, te pun la colt. Astia nu numara deplasari. Ei numara “editoriale”. si “luari de pozitie”. Ca si cand eventualul har le e dat pentru a fi judecatori supremi. “Eu am antipatii…” , “Banuiesc pe cutare, n-am dovezi dar asa cred eu si musai sa ma credeti, doar am scris atatea editoriale”….sunt “argumentele” irefutabile (pentru ultimul cuvant exista dexonline).

Ce le putem spune celor de mai sus? Sincer? Nimic. O compatimire e tot ce pot primi. Suntem in Saptamana Patimilor si una din pilde spune “intoarce si celalalt obraz”. Poate. Sa nu uitam ca omul are doar doua. Dupa ce l-ai intors o data, ce sa le mai oferi ? E simplu: NEPASAREA ! Nimic nu doare mai tare decat asta.

In timpul asta, undeva, intr-un registru ce nu are legatura cu sportul dar are cu caracterul , niste “non-boi” (cum singuri isi spun) FAC CEVA. Nu s-au numarat, nu au cautat in coarne, n-au facut judecati . Pur si simplu AU FACUT

 

2 thoughts on “Despre caracter……Sau lipsa lui….

Leave a Reply

