Cand gura bate……..cultura…..

Gheorghe Hagi. Unii spun ca e cel mai bun fotbalist roman din toate timpurile. Unii spun ca daca era educat avea alta evolutie in cariera. Ma numar printre cei a caror parere despre Hagi e cumva impartita. Intre admiratia pentru anumite momente de geniu intre care golul cu Columbia din SUA 94 e un exemplu, si dezamagirea fata de agramatismul si o autosuficienta care l-a tras mereu in jos.

Gheorghe Hagi a intrat in “fotbalul-business” cu a sa Academie. Foarte bine. A construit ceva durabil, am spune. Cand insa constructia asta a generat o echipa care tintea la prima liga, am avut primele semne de intrebare. De ce academia sa nu ramana doar academie? Adica sa “produca” fotbalisti? Sa beneficieze de stiinta lui de fotbalist, de ce nu de conexiunile sale externe, de emulatia din jurul unui nume important?

Aseara am inteles de ce. Pentru ca “modelul” sadit de Becali a rodit. Nici nu mai stiu ce sunt, care e nas si care fin, gandesc la fel si se exprima la fel. Spunea Hagi aseara (conform www.stiridesport.ro) : “…ar trebui ca echipele care sunt în subsolul clasamentului dar care au trecut cu bine procesul de licențiere să se salveze…” De la multi te astepti sa spuna tot felul de ineptii , dar de la un “mare sportiv” parca nu-ti vine sa crezi ca poate debita asa ceva ! Ce mai e sportul si competitia pentru Hagi? Nimic ! Importante sunt hartiile si birourile . Mai spune cel numit “Regele” : “…Și eu (Viitorul Constanța n.r.), dacă nu o să am la anul o hârtie la dosar, mă duc în B, mă duc în C, unde mă vor trimite..”. Credeam ca le-am auzit pe toate in fotbalul asta mioritic, dar ca un fost component cu 125 de meciuri al echipei nationale sa puna intre paranteze competita si spiritul sportiv, nu credeam .

Cand te gandesti ca marele Adrian Paunescu aproape s-a pus in genunchi in fata acestui incult pentru a-l implora sa revina la echipa nationala !

Gheorghe Hagi, tocmai ai ratat o uriasa sansa : SA TACI.

PS : Poate ne spune domnul Hagi cum a respectat echipa sa criteriul infrastructura si pe ce stadion omologat conform criteriilor UEFA joaca celebra sa echipa. Asta asa, ca sa vorbim de licentiere.

Leave a Reply

