Lucrari “urbane” facute cu “cap”

Clujenii care au treaba in zona Real-B-dul Muncii se roaga sa se incheie odata lucrarile de reabilitare a liniei de tramvai. Ca a ajuns. O fi asta o lucrare “strategica”, un proiect “de partid si de stat”, dar parca lehamitea e atat de mare incat singura dorinta este GATA ! TERMINATI ODATA !

Nu o sa discut de utilitatea unei linii construita pe vremea comunistilor cand Platforma Industriala Somes-Nord insemna CUG, Sinterom, Napomar, etc, adica vreo 20-25,000 de angajati care zilnic aveau nevoie de transport. Nu o sa discut nici gandul ca, daca tot e “musai”, hai sa gandim normal, in perspectiva anilor ce vin. Si daca nu o prelungim pana la Tetarom III Jucu, macar sa facem prelungirea ei pana la Emerson si la aeroport. Toate astea s-au spus de atatea ori ca nu as spune nimic nou.

Raman cele cateva zeci de milioane de euro platiti pentru acest tronson Gara-CUG (ce o mai fi insemnand si adunatura aia de hale goale si fiare numai bune de furat). Lucrari efectuate alandala, fara o logica, fara nici un fel de grija pentru minimul confort al clujenilor. Dar si cu asta suntem obisnuiti.

Cum spuneam , lucrarile se apropie de final. Numai bine, ca supercalifragilisticul primar nu a mai taiat de mult o panglica. Ia priviti cum se “finalizeaza”:

C&C 001

C&C 002Adica turnam asfalt de-a valma, inclusiv pe linii. Vine apoi un “nene” cu o scula de mana si scoate asfaltul din sina. E drept. scula aia n-are precizie si mai scapa si pe langa. Nu sunt constructor, dar ma gandesc ca asfalt lipit de sine o sa tina cat a tinut si pe strada Baritiu, de pe celalalt tronson. Adica pana incepe apa sa se infiltreze.

Lucraruile au ajuns aproape de Real:

C&C 003Dupa cum vedeti, “calitatea” asfaltului e una demna de o asemenea lucrare. Nu de alta dar parca citeam ca amintitul primar anunta ca lucrarile se incheie pe 31 iulie. Iar domnul primar nu minte , asa-i? Asa ca, da-i inainte cu spor si de mantuiala !

Va mai anunt ca pe tronsounul asta sunt niste inovatii absolute. Podul peste Nadas de dupa parcul Armatura nu a fost modernizat, asadar lucrarea noua e sudata pe liniile existente pe pod. Ca nu e lung. Podul. Buclele de intoarcere de la capatul CUG sunt aproape de finalizare. Sinele sunt puse pe….ghiciti?…..traverse de lemn . Probabil “tranzactionate” de pe la CFR. Sunt curios daca in devizul de lucrari exista vreun metru de linie cu “traverse de lemn refolosite si mancate de carii si vreme”. Sunt convins ca nu! Mai conteaza?

Si se va termina proiectul. Si va veni supercalifragilisticul si va taia inca o panglica. Va zambi frumos. Daca e cuminte, se va sui (din nou) la maneta unui tramvai sa faca “turul de onoare”. Si apoi vor circula cele patru tramvaie noi si restul vor fi cele second aduse de prin fosta DDR. Acum ce voiati ? Si vehiculele sa fie noi? Era sa fie, ca doar initial s-au comandat 12. dar au venit doar patru ca fiecare costa 1,5 milioane de euro. Cu banii astia……ce de panselute poti planta ! Ca doar pe alea nu le numara nimeni. Tramvaiele insa pot fi numarate noaptea in depou. Ale naibii tramvaie! Nu se usca si ele, nu le bate vantul, nu trebuie inlocuite de doua ori pe luna. Pai nu?

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s