Ce nu au inteles unii

Cand copiii frumosi din galeria “Universitatii” au pornit actiunea de organizare a mitingului “Daca n-ar fi U…” din 10 martie, au transmis un mesaj cu implicatii profunde:

Banner Nu e vorba de fotbal

Maturitatea unui astfel de mesaj este evidenta. Pornita de la situatia dramatica a echipei de fotbal, miscarea s-a dorit, constient, una de valorizare a brandului si tot ceea ce “U” inseamna in sport. Pentru ca nu doar fotbalul sufera, nu doar acolo sunt situatii si intamplari incompatibile cu sportul; de performanta. Intregul brand “Universitatea”, fie ca e reprezentat de FC “U” sau CS “U” este intr-o puternica deriva.

Sloganul de mai sus a fost o invitatie la solidaritate. Una in care incap sportivi, antrenori si suporteri. Una in care se revarsa intreaga suferinta si obida, una care se vrea o cale de speranta. pentru ca doar uniti brandul “Universitatea”  mai are sanse.

Echipele Universitatii. Aproape toate...

Echipele Universitatii. Aproape toate…

A fost cu adevarat frumos sa vezi ca la mitingul din 10 martie au participat aproape toate echipele “Universitatii”. In grup, cu staff alaturi, simtindu-se parte din familia “Universitatii”. A fost si o exceptie. Se stie. E una dureroasa, pentru ca vine de acolo de unde ne asteptam mai putin. Orgolii marunte, interese personale, poate o neintelegere a rolului acestui miting sau poate cate putin din toate astea, au facut ca handbalistele sa lipseasca. 

“Universitatea” are suporteri destepti. Mult mai mult decat simpli “urlatori” sau purtatori de torte. Sunt suporteri care STIU cam tot ce se intampla pe la echipe. Pentru ca le pasa. Iar protestul asta sub sloganul “Daca n-ar fi U…” a fost facut si pentru voi, fetelor. Stim ca aveti lipsuri, stim ca nu va e usor, asa ca si pentru voi am iesit in strada.

Poate ca cea mai mare realizare a mitingului a fost sa vezi sub steagul lui “U” aceste echipe de la sporturi diferite, unite cu suporterii. Asta a fost demonstratia, poate necesara, a valorii brandului si palmaresului pentru un club sau o echipa. Indiferent ce constructie se afla in spate, indiferent de forma de organizare, “U” a legat echipe si suporteri. Iar echipele, sportivii, au valoare simbolica atata timp cat au in spate un brand si o istorie aproape centenara cum e cea a “Universitatii”. Cu exceptia amintita, au inteles cu totii ca “U” e ceea ce ii leaga si ii defineste ca echipe si s-au alaturat miscarii facuta de suporteri. A fost, daca vreti, intalnirea intregii familii “U”iste.

Brandul, palmaresul si simbolul care e “Universitatea” sunt mai presus de orgolii, interese, meschinarii. Orice sportiv, orice echipa e valorizata in primul rand de asta. Accesoriile, partenerii, sponsorii, avand, desigur rolul lor, nu fac decat sa completeze si sa intareasca ceea ce e definitoriu: “U”. 

Viata asta tin cu “U” !

Advertisements

2 thoughts on “Ce nu au inteles unii

  1. Buna ziua

    Trimiteam saptamanile trecute un e-mail spre ASR1919 cu o propunere pentru salvarea clubului de fotbal (vezi textul mai jos). Poate s-a considerat neinteresanta sau de neaplicat, dar nu am primit niciun semnal de la destinatari. Chiar asa de deplasata sa fie aceasta propunere?
    Ca daca ajungem in faliment si apoi pe mana politrucilor – vai de U.

    “giurgiu.marius Sâm, 27 feb. 2016 la 09:42
    Către: contact@asr1919.ro
    Stimați U-iști
    Echipa noastră de suflet a ajuns din nou intr-un moment de răscruce. Acum are
    nevoie, poate mai mult ca niciodată, de suport material și nu sentimental. A
    sosit momentul sa uitam de busca, anastasescu, limoniu sau iordanescu și sa ne
    gândim doar la “U”.
    E bine dacă ieșim 10000 sa protestam și sa blocam orașul (și probabil vom
    avea altercații cu forțele de ordine). E bine dacă mergem 10000 pe stadion și
    cântăm (dar contravaloarea biletelor nu ajunge la club). E bine daca adunam
    bani ca sa platim amenzile pentru prostiile pe care noi le-am facut.
    Dar poate e mai bine dacă 10000 am pune câte 100 lei intr-un cont și i-am
    transfera clubului pentru a plăti datoriile urgente pe care nu noi le-am făcut,
    dar care ne pot duce la faliment.
    Și ăsta acum, pana în 10 martie. Consider ca sunteți cei mai potriviți sa porniți
    aceasta acțiune. Vremea vorbelor a trecut, se cer acțiuni concrete.
    La 97 ani “U” este ca un bunic sau străbunic care, ajuns pe patul de spital, are
    nevoie de transfuzie pentru a supraviețui. Putem fi noi cei care sa-i oferim
    aceasta șansă.
    Și poate ca gestul nostru va convinge și pe acei veșnici investitori ca merita sa
    vina lângă “U”.
    Acum am putea sa vedem câți suporteri suntem, nu numai la nivel declarativ.
    Cu stima
    Marius Giurgiu”

    Cu respect
    Marius Giurgiu
    0732161598

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s