Nu v-ati saturat???

Scriam, dupa meciul Romania – Spania, ca tara asta nu se va face bine… Gaseam atunci argumente pe care le consideram suficiente. Argumente care acum palesc in fata tragediei din seara de 6 mai. Concluzia insa e mai valabila ca oricand: Tara asta NU SE VA FACE BINE !

Exista miracole si exista tragedii. Exista in viata de zi cu zi, asa cum exista si in sport. Indiferent de situatie, de persoana, de conjunctura, niciodata nu esti pregatit pentru ce e mai rau. O spunem si ne imbarbatam, dar, de fapt, ramai mut de fiecare data. Si cu o mie de “de ce”-uri incrustate in mintea care parca refuza sa mai functioneze.

S-a stins aseara un fotbalist. UN OM. Spun unii ca a murit cu zile. Imi dau seama si de apetenta balcanica pentru senzationalul ieftin, de parca toti am fi niste babe cu naframa muscata in coltul gurii. Cu toate astea, raman niste intrebari.

Cine a dat avizul medical? In ce conditii? Cum? Cu ce “pret”? Am vazut aseara, in valul de postari de pe net o “declaratie” uluitoare: “De 20 de ani, in liga a cincea sau a patra, nu am facut niciodata vizite medicale, am dat spaga pentru viza anuala” Spune asta un fost (?) fotbalist de prin judetul Cluj. Scria asta aseara. Nu stiu, nu am vazut, nu am auzit sa se fi sesizat politia, parchetul, etc…. Inteleg ca diagnosticul nefericitului Ekeng a relevat o boala care era MUSAI sa fi fost detectata la un eventual control medical de specialitate. Eventual…

Ekeng

Avem ambulante, avem medici, avem echipamente. Sau nu? Ambulanta nu are echipamente, medicul nu e la ambulanta…. Doamne, e ca un puzzle morbid…. Si mor oameni……

Ne-am amintit in momentele astea de alte tragedii. Ale noastre sau de aiurea. S-au tot rostit nume-monument: Haldan, Vrabioru, Neamtu, Foe (camerunezul lui Lyon), Feher (ungurul ce juca pentru Benfica)… E nedrept… Stiu….Nu as vrea ca asta sa reprezinte un “alibi” de genul “uite, se intampla si altora”… Pentru ca pe mine unul nu ma intereseaza statistici si exemple. Pe mine ma intereseaza DE CE exista atata lipsa de demnitate la natia asta? DE CE examenele medicale sunt un moft care trebuie bifat? DE CE ambulanta nu e ceea ce ar trebui sa fie? DE CE cluburile accepta toate astea? DE CE ? DE CE?

Multe se vor spune in zilele ce urmeaza. Si nu se va intampla, in esenta, nimic. Pentru ca (nu imi apartine comparatia), diferenta intre Oltenita 2000 (tragedia lui Catalin Haldan) si Bucuresti 2016 consta doar in faptul ca, pe dinafara, ambulanta nu mai e o Dacie din anii 80. Ca inauntru e aceeasi mizerie. Inclusiv umana…..In 16 ani atat am reusit sa evoluam. Am schimbat o Dacie pe un Volkswagen. O carcasa cu alta carcasa.

Pe Patrick Ekeng nu l-a omorat afectiunea cardiaca. Pe Ekeng l-a omorat UN SISTEM. De penali si de idioti. Un sistem de paraziti si de ne-oameni. De la un presedinte de tara care tace cat respira, trecand prin sutele, miile de “politicieni”, continuand cu zecile de mii de “profitori de sistem” aciuiati PESTE TOT unde se poate suge un leu sau un miliard, pana la ultimul responsabil de analize medicale frauduloase si ambulanta goala pe dinauntru. Asta e UN SISTEM. Va dau cea mai proasta veste: de astia nu scapam. Sarmanul Ekeng a scapat. Noi? 

Poate am avea o sansa: sa nu ii mai cautionam prin vot. PE NIMENI! Fara exceptie. Sa lasam listele de vot goale. TOTI. Numai ca, vorba unui atat de drag prieten, “si la cat de curve is romanii, sigur va merge unu sa voteze….si va iesi o mizerie

Tara asta NU SE MAI FACE BINE !

Sa ne ierti, Patrick Ekeng !!!

Leave a Reply

