Manual de maipulare. Cu “U”, ca da bine (continuare)

Scriam, in precedenta postare, despre felul in care e condus CS “Universitatea”, clubul reprezentativ al Clujului, unul din brandurile ce merita o soarta mai buna. De fapt, este singurul brand sportiv din panoplia ce defineste Clujul.

Datorita lipsei TOTALE a unei transparente reale, luam franturi de informatii si le punem cap la cap. Adaugam informatii primite pe diverse cai din interior, si asa incercam sa tragem concluzii.

Din interviul amintit in postarea anterioara ( AICI ), am inteles, din gura celui ce manageriaza clubul, ca bugetul acestuia se imparte intre 45% alocari de la Ministerul Educatiei, 30% din partea Consiliului Local Cluj si 25% de la sponsori. La nivelul anului 2015 stim sigur ca Consiliul Local (prin HCL 96.9.03.2015) a acordat CS “IUniversitatea” o finantare de 2,250,000 lei. Asta inseamna, pe cale de consecinta, ca bugetul aproximativ al clubului (in lipsa unor date cncrete ne bazam pe simple calcule), este de aproximativ 7,500,000 lei. In jur de 1,7 milioane de euro, adica. Atat de putin pentru atat de multi sportivi si sporturi. Pentru rigurozitate, trebuie sa spunem, cum am mai spus, ca bugetul asta nu cuprinde marea parte din bugetele echipelor de handbal feminin, baschet feminin si rugby. Pentru ca aceste trei echipe, prin asociatii, isi asigura marea majoritate a bugetului de la sponsori dedicati.

Suntem curiosi sa stim partea aia de buget (25%, vreo 2,000,000 de lei) care vine de la sponsori. Am vrea sa stim care sunt, cu ce sume contribuie, ce se intampla cu acei bani. Nu prea stim, pentru ca “transparenta” este o notiune straina de CS “U”. Pe site gasesti doar un “Cont de executie cheltuieli”. Nimic despre venituri. Fiind o institutie supusa regulilor celor bugetare, banuim ca veniturile sunt egale cu cheltuielile. Care sunt de 7,563 milioane lei (calculuc nostru anterior s-a dovedit aproape perfect, asadar).

Astea fiin spuse, din franturi de informatii, culese si interpretate, sa ne punem niste intrebari. Aparent, cu un buget atat de “subtire”, e o performanta pentru orice manager ca a obtinut “peste 300 de medalii”. Sa ii amintim insa, ca multe (majoritatea) dintre ele sunt obtinute la sporturi individuale si la competitii de nivel inferior. Intra ele la “indicator”, dar tot de umplutura sunt. De fapt, daca tot ne spune ca activitatea sa a fost auditata si clubul este pe locul I intre cluburile universitare (apartinand de Ministerul Educatiei), intelegem ca, de fapt, si cei care “il judeca” gandesc la fel. Oameni ai mizelor marunte, oameni carora “indicatorul X” le e suficient, oameni rupti si neinteresati de o realitate care este, ingrozitor de cenusie.

ucluj

De aici trebuie plecat, de la o analiza de oportunitate. CS “Universitatea” este un brand atat de mare ca este o crima sa il lasi pe mana “oamenilor cu indicatori”. De-a lungul anilor, s-au perindat ministri cu duiumul la Ministerul Educatiei. Imi amintesc, ca printre ei, doi eminenti universitari clujeni: domnii Marga si Miclea. Cu toate astea, din esalonul doi al ministerului, de la eternii “oameni cu indicatori”, de acolo se trage catastrofa clubului. Acolo isi gaseste Domnul Vasu sustinerea si perpetua inoire de mandat. Aud ca a ocupat postul asta prin concurs. Sunt tare, tare curios sa vad dosarul acelui concurs.

Clubul are un Consiliu de Administratie. O formalitate, ca, probabil, asa o cere legea. Conform site-ului, membrii acestui CA sunt domnii Sorin Grozav (UT)-Presedinte, Serban Agachi si Bogdan Vasile (UBB), Marius Bojita (UMF), Stefam Groza (USAMV) si Ovidiu Vasu (director) – Membri. Nume si institutii respectabile. Care nu stiu ce implicare si ce importanta au in viata clubului.

La situatia asta atat de cenusie, vad o singura solutie: este vremea ca CS “Universitatea” sa ajunga la comunitatea clujeana. Nu mai cred in consortii universitare ca pilon principal, dar cred in preluarea clubului de catre administratia locala. Care, desigur, impreuna cu Universitati, sa reconstruiasca imaginea si forta acestui club. Sigur ca urmarea ar fi alaturarea la finatare a unor sponsori care sa isi lege numele de prestigiul uni brand ca si “U”. Este UNICA SOLUTIE. Pana cand acest prim deziderat nu se realizeaza, CS “U” va ramane acelasi urias cu picioare de lut, administrat spre simpa existenta si nimic mai mult. Facem “revolutii” pentru tot felul de idei si principii. mai mult sau mai putin intelese si asimilate. Cand vom fi in stare sa pornim cu adevarat <Revolutia pentru “U”>?

Astept, urmarea celor doua postari, reactii. De la cei implicati, de la actuali sau fosti sportivi, anternori, conducatori. Mai ales, insa., astept reactii de la simpli “U”isti . Pentru ca “U” este al vostru!

Viata asta tin cu “U” !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s