Cinci sute. Care fac diferenta

Cincisutedelei. Este diferenta intre un management sportiv logic si normal, si “managementul lui Vasu”.

Sa ma explic. Stiti ca in ultima vreme m-am exprimat nu tocmai prietenos la adresa echipei feminine de handbal a “Universitatii”. O echipa in care exista pe cat de multa valoare si promisiuni, pe atat de multa suficienta si lipsa de dedicatie si abnegatie. Si cred ca nu gresesc. Am vazut insa azi (duminica) meciul lor la Braila. O deplasare absolut infernala, la ocupanta locului doi. E destul sa amintesc cateva nume din echipa Brailei, ca sa intelegeti: Buceschi, Perianu, Szucs, Zamfirescu, Tanasie, Tiron, plus antrenorul Costica Buceschi. “U” in noua jucatoare de camp si fara antrenorul Florentin Pera (deh, si prea multa bucurie “cauzeaza”). Ce am vazut insa e o dovada ca atunci cand vor, fetele de la “U” pot tine piept oricarui adversar. La un moment dat a fost 22-23, s-a terminat 25-29. Cum a remarcat si Ovidiu Blag, fetele au dovedit ca daca vor sunt cu adevarat o echipa.

Foto: Sportul Ilustrat/Sorin Pana

Sa revenim acum “la cestiune”. Deplasarea asta de aproape 600 de km s-a facut cu magaoaia de autocar al CS “U”. Un drum lung si extenuant de minim 11-12 ore. Pe sens. Unde vreau sa ajung? De luni bune, Clujul e legat de Bucuresti de curse de avion ale companiilor low-cost. Nu una, ci doua (companiile). Distanta Otopeni-Braila este de vreo 220 de km. Si acum, surpriza. Daca duci lotul cu avionul (Cluj-Bucuresti) si de acolo e preluat de un microbuz ce pleaca de la Cluj (cu echipamentul si intreaga logistica), te costa cu vreo 500 de lei mai scump decat druumul intreg facut cu autocarul mare. Cincisutedelei. Vreo 25 de lei / membru al delegatiei. Probabil ca daca am avea o formula de calcul al oboselii acumulate in 24 de ore de stat in autocar, cei 500 mai mult s-ar transforma in mai putin. In economie adica.

Trebuie sa o spun: calculul meu pleaca de la pret standard al biletului de avion luat de pe site-urile respectivelor companii. Un manager ar sti insa sa gaseasca o formula de reducere de minim 5-10% a pretului, bazat pe numar de pasageri si numar de zboruri. Va spun sigur ca, cel putin una dintre companii, e foarte deschisa la genul asta de deal-uri.

Cincisutedelei. La deplasarea de la Braila. Daca ne uitam pe tabloul Ligii Nationale, exista patru situatii de acest gen: Braila, CSM, Slobozia si Galati. Asadar, in cel putin patru deplasari, fetele astea puteau evita ore multe si obositoare pe autocar. Diferenta de costuri totala nu atinge 500 de euro. Pe sezon.

Aceasta suma masoara diferenta intre un management RESPONSABIL si un management A LA VASU. E diferenta intre indiferenta si respectul fata de efortul unor sportivi. Care, sa fiti siguri, nu au salariile celor de la CSM sau macar ale unor fotbalisti anonimi de Liga a doua. Unele din fete sunt componente ale lotului national. Pe cine intereseaza????

Viata asta tin cu “U” !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s